En bank blir til.
I oktober 2002 skulle døpe vårt nystartede firma.
Og siden vi hadde bestemt oss for å gjøre ting som
vi synes er gøy og som er litt annerledes, la jo det noen
føreinger for navnevalget.
Vi fant ut at det var litt trist at fine firmanavn som Toy, Televerket,
Norsk Data, Kredittkassen, og Riegel bare hadde forsvunnet. Kanskje
vi skulle ta et gammelt navn som ikke finnes lenger? Da fikk vi
jo dessuten mye med på kjøpet. Logo, gamle anektdoter,
gamle firmaeffekter m.m.
Vi valgte oss Den Norske Credittbank, bedre kjent som DnC. Her
hadde vi våre første sparekontoer og logoen var enkel,
men bragte fram nostalgiske minner. DnC hadde fantastiske kunde
effekter,: sparegriser, penner, askebegre, pannebånd, sysett,
fyrstikkesker og til og med DnC passfuteral. Kan man be om mer?
Og med DnC som navn kunne vi jo lire av oss fraser som at: “Vi
har sponsa Vålerenga i mange år…”
Alle var ikke like glade for navnevalget:
DnB
reagerer på DnC
|