|   En bank blir til. I oktober 2002 skulle døpe vårt nystartede firma. 
              Og siden vi hadde bestemt oss for å gjøre ting som 
              vi synes er gøy og som er litt annerledes, la jo det noen 
              føreinger for navnevalget.Vi fant ut at det var litt trist at fine firmanavn som Toy, Televerket, 
              Norsk Data, Kredittkassen, og Riegel bare hadde forsvunnet. Kanskje 
              vi skulle ta et gammelt navn som ikke finnes lenger? Da fikk vi 
              jo dessuten mye med på kjøpet. Logo, gamle anektdoter, 
              gamle firmaeffekter m.m.
 Vi valgte oss Den Norske Credittbank, bedre kjent som DnC. Her 
              hadde vi våre første sparekontoer og logoen var enkel, 
              men bragte fram nostalgiske minner. DnC hadde fantastiske kunde 
              effekter,: sparegriser, penner, askebegre, pannebånd, sysett, 
              fyrstikkesker og til og med DnC passfuteral. Kan man be om mer? Og med DnC som navn kunne vi jo lire av oss fraser som at: “Vi 
              har sponsa Vålerenga i mange år…” Alle var ikke like glade for navnevalget:  DnB 
              reagerer på DnC 
 
 |